Genom att publicera nya bilder på morgonen får man störst genomslag på Instagram, det har marketing-byrån Mavrck har kommit fram till efter att ha undersökt 1,3 miljoner Instagram-poster. På morgonen är det mindre konkurrens om utrymmet till skillnad från på kvällen då fler uppdaterar och risken är stor att man drunknar i det enorma flödet. Detta rapporterade Resumé om igår.
Instagram är enligt vårt tycke, och många andras (så många som 400 miljoner användare per månad!) en av de absolut bästa sociala mediekanalerna. Enkelt, snabbt och väldigt visuellt – det gillar vi!
Nytt på Instagram är att det från och med den 30 september nu är möjligt för företag på den svenska marknaden att annonsera i plattformen. Dagens Media skriver om fyra tips för hur man annonserar smartast på Instagram: Hoppa på tåget så fort som möjligt, var relevant, utnyttja tillfället och se till att hemsidan är mobilanpassad. Läs mer här.
Följ vår vardag på Instagram, @plyhmpr heter vi där. Se bland annat vad Birgitta besökte för spännande middag tidigare i veckan och vad det var för inspelning på vårt kontor för några dagar sedan.
Inlagt av Ann-Sofie